Školní psycholog

Poradenská činnost

  1. Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.

     

  2. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.

Diagnostika a depistáž

  1. Spolupráce při zápisu do 1. ročníku (prima i první ročník čtyřletého studia).
  2. Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
  3. Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
  4. Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  5. Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  6. Screening, ankety, dotazníky ve škole.

Konzultační, poradenská a intervenční práce

  1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně (pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory, vedení).
  2. Péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení).
  3. Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení).
  4. Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  5. Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení apod.).
  6. Kariérové poradenství pro žáky.
  7. Techniky a hygiena učení pro žáky.
  8. Skupinová a komunitní práce s žáky.
  9. Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  10. Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  11. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  12. Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí.
  13. Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení.
  14. Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání.

Metodická práce a vzdělávací činnost

  1. Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  2. Metodická pomoc třídním učitelům.
  3. Účast na pracovních poradách školy.
  4. Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele.
  5. Besedy a osvěta (zákonným zástupcům).
  6. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního psychologa, navržená a realizovaná opatření.

 

Mgr. Lucie Šešulková

511 193 142
konzultační hodiny dle domluvy