Program Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie na období let 2014 až 2020, který podporuje spolupráci a mobilitu napříč odvětvími vzdělávání, odborné přípravy, mládeže a sportu. Program nahradil a sloučil předchozí Program celoživotního učení (Comenius, Erasmus, Grundtvig, Leonardo da Vinci), Mládež v akci, programy mezinárodního vysokoškolského vzdělávání Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink a program Jean Monnet. Nově se program zaměřuje i na oblast sportu a nebo například poskytuje garance půjček pro vysokoškolské studium v zahraničí. Program na sedmileté období bude disponovat 14,7 miliardami eur.
Naše škola získala akreditaci Erasmus v oblasti školního vzdělávání na období 2021 – 2027. Byla tak zařazena mezí výběrové školy, které mohou realizovat výjezdy do zahraničí
v rámci této výzvy. Poskytovatelem dotace byla velice kladně hodnocena zkušenost ve vzdělávání nadaných žáků
a zavádění moderních metod do výuky, rozvoj digitálních dovedností, znalosti cizích jazyků a zavádění metody CLIL do výuky nejazykových předmětů. V rámci tohoto programu škola bude realizovat mobility pro pedagogy formou jazykových kurzů v zahraničí a skupinové mobility pro žáky. V letošním školním roce chceme podpořit studenty, kteří se učí francouzský jazyk, a vyslat je na studijní pobyt do Francie.
Naše škola získala akreditaci Erasmus v oblasti školního vzdělávání na období
2021 – 2027. Byla tak zařazena mezi výběrové školy, které mohou realizovat výjezdy do zahraničí v rámci této výzvy. Poskytovatelem dotace byla velice kladně hodnocena zkušenost ve vzdělávání nadaných žáků a zavádění moderních metod do výuky, rozvoj digitálních dovedností, znalosti cizích jazyků a zavádění metody CLIL do výuky nejazykových předmětů. V rámci tohoto programu škola bude realizovat mobility pro pedagogy formou jazykových kurzů v zahraničí a skupinové mobility pro žáky.
V letošním školním roce chceme podpořit studenty, kteří se učí francouzský jazyk, a vyslat je na studijní pobyt do Francie.
V uplynulých dvou letech jsme jako škola participovali na dvoustranném projektu s partnerskou střední školou v Bulharsku, kterou najdete
ve městě Pernik blízko hlavního města Sofie. Za naši školu se projektu účastnili vybraní studenti 5. A a 3. C, za organizátory učitelé jazyků, hudební výchovy a informatiky. Studenti měli za úkol napsat tvořivou slohovou práci na téma Tolerance, nejlepší z nich byly přeloženy do angličtiny a odeslány partnerské straně k posouzení. Naše i bulharské vedení školy odměnilo nejlepší práce drobnými upomínkovými předměty.
Projekt vyvrcholil vzájemnou návštěvou v měsíci červnu, ta se ovšem z epidemiologických důvodů mohla konat pouze online formou. Na začátku června tedy „přicestovali“ bulharští studenti do Ivančic, na konci téhož měsíce jsem pernické škole návštěvu oplatili. Na úvod jsem si chvíli chatovali a mailovali. My jsme v angličtině představili klíčové národní pověsti, region Ivančicka i Českou republiku. Studenti měli k jednotlivým úkolům připraveny prezentace v angličtině. Program posledního dne vyvrcholil ochutnávkou českých a moravských lidových písní, autenticky zazpívaných naživo. Bulharská strana prezentovala město Pernik a lidové písně jejich národa.
Reciproční návštěvu měli v režii Bulhaři i naše strana rovným dílem. Představili jsme si sobě navzájem naše školy, zmínili plány studentů obou zemí ohledně jejich budoucí profesní orientace. V úterý jsme pod vedení paní učitelky Suchánkové učili hymnu projektu. Mírně jsem upravili text dodaný bulharskou stranou a paní učitelka hymnu s našimi studenty pečlivě nastudovala, včetně nástrojového doprovodu. Ve středu nás Bulhaři učili jejich tradiční kolový tanec – chorovod. My jsme jim ukázali pod vedením paní učitelky Suchánkové dvojí možnou choreografii mazurky. Seznámili jsme se také navzájem s tradičními českými a bulharskými svátky, Bulhaři pro nás připravili hry a další aktivity spojené s ústředním tématem projektu. Oba projektové týdny zakončily krátkými projevy ředitelky obou škol.
Dobrá realizace projektu v prostředí MS Teams a Zoom by nebyla myslitelná bez operativní a obětavé podpory pana učitele Prokopa. Vždy dokázal najít vhodné řešení problému, pomáhal s přenosem kolektivních aktivit pomocí externího mikrofonu a kamery, důležité momenty pak přenášel
na velký monitor a umožňoval tak efektivnější nácvik písní a tanců. Paní učitelka Suchánková dále pracovala na pečlivé fotodokumentaci a videodokumentaci projektu a vytvářela i závěrečné shrnující video, v němž uslyšíte i proslulou hymnu celého projektu, o níž jsme se zmiňovali výše.
Celý projekt poskytl studentům příležitost využít komunikaci v angličtině a zároveň si uvědomit, v jak krásné a kulturně bohaté zemi žijeme. Poznali jsme také vrstevníky z partnerské slovanské země a díky nim jsme mohli po dlouhé době vycestovat do světa, byť zatím jenom virtuálně.
Gymnázium Jana Blahoslava Ivančice, p.o.
Lány 2, 664 91 Ivančice
Telefon (recepce): 511 193 193
Telefon (ředitel školy): 511 193 110
606 706 680
E-mail: reditel@gjbi.cz
Všechna práva vyhrazena © 2024 Gymnázium Jana Blahoslava. Tvorba webu dwgd.cz